Treceți la conținutul principal

Valorile organizatiei tale?

Companiile mari si corporatiile sunt cele care in general aleg sa anunte deschis care sunt valorile dupa care se ghideaza. Dar si companii mici si mijlocii isi comunica valorile, pe site-ul propriu, sau prin intermediul proceselor specifice de comunicare interna sau externa, dupa caz.


De cate ori v-ati intalnit cu trio-ul: misiune-viziune-valori?

In mod evident, comunicarea valorilor are rolul de aduce motivatie angajatilor, dar si de a oferi un cadru pentru colaborari externe, cu clienti sau terti. Studiile arata ca organizatiile cu un set de valori centrale bine alese si comunicate catre angajati sunt mai performante si au echipe mai unite.

Cu toate acestea, se intampla ca uneori angajatii sa nu se regaseasca in setul de valori ale organizatiei, sau organizatia sa inregistreze discrepante intre valorile declarate si cele predominante, reale, din interiorul sau.

De asemenea, sunt bine-cunoscute cazurile in care mari companii au ales sa treaca peste dificultati financiare, ignorand valorile dupa care se ghidasera pentru a ajunge in top, valorile sale trecand in sfera negativa (vezi exemplul Enron).

***

Se cunosc valorile organizatiei tale?
Cum isi alege sau redefineste organizatia valorile sale?
In ce masura te regasesti in valorile organizationale?
Prin valorile sale, organizatia lasa prima impresie ca mai mult cere, sau mai mult ofera catre angajati?
Care sunt valorile tale pe care iti doresti sa le regasesti zi de zi in mediul profesional?

Sper sa gasesti util momentul tau de reflectie pe tema aceasta. M-as bucura sa il impartasesti cu mine si sa discutam pe baza acestuia.

Cu drag,
Irina

Postări populare de pe acest blog

Metoda Sandwich

Rolul feedback-ului este foarte important in ghidarea si indrumarea oamenilor din echipa. Ca tehnica, Metoda Sandwich este cea care asigura un cadru prietenos de a comunica un mesaj negativ, respectiv elemente de imbunatatit, si de a arata interlocutorului ca esti acolo pentru el, gata sa il sprijini, in primul rand cu o abordare pozitiva si constructiva. Aceasta se refera la a imbraca mesajul negativ sau cu mesajul referitor la un potential de imbunatatire intr-un cadru pozitiv, alternand informatiile pozitive si de apreciere, cu acest feedback negativ. Practic, mesajul negativ va fi prezentat dupa o introducere pozitiva, cu prezentarea unor aspecte bune, demne de laudat, de exemplu ce a mers bine, ce este ok, ce este pe traiectoria corecta, eventual cuvinte de lauda la adresa interlocutorului. De asemenea, dupa prezentarea feedback-ului de imbunatatire, vei prezenta din nou cateva aspecte pozitive, eventual o propunere de plan de actiune, vei arata beneficiile si avantajele corectari...

Puritate

Din pacate se afla in apropiere oameni de o un egoism si o josnicie greu de imaginat si de intalnit, care supravietuiesc strivindu-i pe altii din placere in strigate care mocnesc a ura si invidie, din cauza carora multe lucruri stagneaza iar oamenii de valoare fug mancand pamantul indata ce realizeaza mocirla lipicioasa. Din cand in cand se aseaza ingerasul pe umar si imi arata raza mea de soare. Un weekend linistitor, bine-venit, de conectare la firescul natural al lucrurilor, la natura, la energiile datatoare de viata si intelepciune.  Pare o farama de covrigel, un X creat in joaca, apoi altul... dar pentru mine este un dar nepretuit - iubirea nesfarsita primita din puritatea copilariei. Sunt profund recunoscatoare pentru tot si mai ales pentru astfel de momente luminate! O saptamana cu intelepciune! 

Over and over again...

Cuvinte cu intelepciune: "Good times create weak people Weak people create bad times Bad times create strong people Strong people create good times This is the history of the world over and over again..." ... OVER AND OVER AGAIN ... photo source: shutterstock Va invit, ca de obicei, sa reflectati... Cu drag, Irina