Companiile mari si corporatiile sunt cele care in general aleg sa anunte deschis care sunt valorile dupa care se ghideaza. Dar si companii mici si mijlocii isi comunica valorile, pe site-ul propriu, sau prin intermediul proceselor specifice de comunicare interna sau externa, dupa caz.
De cate ori v-ati intalnit cu trio-ul: misiune-viziune-valori?
In mod evident, comunicarea valorilor are rolul de aduce motivatie angajatilor, dar si de a oferi un cadru pentru colaborari externe, cu clienti sau terti. Studiile arata ca organizatiile cu un set de valori centrale bine alese si comunicate catre angajati sunt mai performante si au echipe mai unite.
Cu toate acestea, se intampla ca uneori angajatii sa nu se regaseasca in setul de valori ale organizatiei, sau organizatia sa inregistreze discrepante intre valorile declarate si cele predominante, reale, din interiorul sau.
De asemenea, sunt bine-cunoscute cazurile in care mari companii au ales sa treaca peste dificultati financiare, ignorand valorile dupa care se ghidasera pentru a ajunge in top, valorile sale trecand in sfera negativa (vezi exemplul Enron).
***
Se cunosc valorile organizatiei tale?
Cum isi alege sau redefineste organizatia valorile sale?
In ce masura te regasesti in valorile organizationale?
Prin valorile sale, organizatia lasa prima impresie ca mai mult cere, sau mai mult ofera catre angajati?
Care sunt valorile tale pe care iti doresti sa le regasesti zi de zi in mediul profesional?
Sper sa gasesti util momentul tau de reflectie pe tema aceasta. M-as bucura sa il impartasesti cu mine si sa discutam pe baza acestuia.
Cu drag,
Irina
De cate ori v-ati intalnit cu trio-ul: misiune-viziune-valori?
In mod evident, comunicarea valorilor are rolul de aduce motivatie angajatilor, dar si de a oferi un cadru pentru colaborari externe, cu clienti sau terti. Studiile arata ca organizatiile cu un set de valori centrale bine alese si comunicate catre angajati sunt mai performante si au echipe mai unite.
Cu toate acestea, se intampla ca uneori angajatii sa nu se regaseasca in setul de valori ale organizatiei, sau organizatia sa inregistreze discrepante intre valorile declarate si cele predominante, reale, din interiorul sau.
De asemenea, sunt bine-cunoscute cazurile in care mari companii au ales sa treaca peste dificultati financiare, ignorand valorile dupa care se ghidasera pentru a ajunge in top, valorile sale trecand in sfera negativa (vezi exemplul Enron).
***
Se cunosc valorile organizatiei tale?
Cum isi alege sau redefineste organizatia valorile sale?
In ce masura te regasesti in valorile organizationale?
Prin valorile sale, organizatia lasa prima impresie ca mai mult cere, sau mai mult ofera catre angajati?
Care sunt valorile tale pe care iti doresti sa le regasesti zi de zi in mediul profesional?
Sper sa gasesti util momentul tau de reflectie pe tema aceasta. M-as bucura sa il impartasesti cu mine si sa discutam pe baza acestuia.
Cu drag,
Irina