Treceți la conținutul principal

Cate palarii ii sunt necesare managerului?


Managerul nostru contemporan... un rol deosebit in existenta si in dinamica oricarei organizatii... Pe cat de important este, pe atat de solicitanta devine activitatea sa.

Intr-un mediu organizational dinamic, cu obiective ambitioase si cu numeroase constrangeri (de timp, de resuse, de buget etc), precum si cu dorinta de a satisface optim cerintele din partea clientilor externi si interni, managerul este pus in diverse ipostaze, in numeroase situatii cu interlocutori dintre cei mai variati, cu interese si asteptari pe care este necesar sa le armonizeze intr-un orizont de timp favorabil.

Cateva din intrebarile cele mai des intalnite in mediul organizational corporatist cu privire la pozitiile sare de managemen sunt:

Organizatia are nevoie de managerul expert in domeniul de activitate?
Sau de managerul care desfasoara managementul la nivel de stiinta?
Sau de managerul care duce activitatea manageriala la nivel de arta?

Daca intram usor in profunzimi, apar ipostaze in functie de sfere pe care este dezirabil sa le atinga managerul, mai atent sau doar tangential, fie in functie de arii de focus, in functie de context, perioada din an, obiectivele organizatiei, dinamica echipei pe care este necesar sa o coordoneze si altele dupa caz:

Managerul expert?
Managerul trainer?
Managerul mentor?
Managerul coach?
Managerul co-echipier?
Managerul prieten?
Managerul confident?
Managerul sfatuitor?
...si lista poate continua...

Pare destul de complicat...

Insa pe toate acestea le putem privi ca pe niste palarii pe care fiecare manager le poate avea in bagajul propriu si pe care si le poate accesa in functie de situatie sau context.

Primul pas il consta in constientizarea nivelului la care se afla managerul, dimensiunea preponderenta, iar in functie de situatia sa specifica si de obiectivele organizatiei, isi poate defini un plan de actiune pentru deprinderea cunostintelor si a abilitatilor pentru nivelele unde isi popune sa avanseze.

Pentru eficientizarea acestor pasi, managerul are optiunea unui coach, care sa ii fie apoape in pacursul sau catre dezvoltare si perfomanta si sa ii faciliteze avansarea pe acest drum.

Tu stii ce palarii ai? Cum jonglezi cu ele? Cat de des le valorifici pe cele din buzunar?

Ganduri bune si pe curand,
Irina

Postări populare de pe acest blog

Metoda Sandwich

Rolul feedback-ului este foarte important in ghidarea si indrumarea oamenilor din echipa. Ca tehnica, Metoda Sandwich este cea care asigura un cadru prietenos de a comunica un mesaj negativ, respectiv elemente de imbunatatit, si de a arata interlocutorului ca esti acolo pentru el, gata sa il sprijini, in primul rand cu o abordare pozitiva si constructiva. Aceasta se refera la a imbraca mesajul negativ sau cu mesajul referitor la un potential de imbunatatire intr-un cadru pozitiv, alternand informatiile pozitive si de apreciere, cu acest feedback negativ. Practic, mesajul negativ va fi prezentat dupa o introducere pozitiva, cu prezentarea unor aspecte bune, demne de laudat, de exemplu ce a mers bine, ce este ok, ce este pe traiectoria corecta, eventual cuvinte de lauda la adresa interlocutorului. De asemenea, dupa prezentarea feedback-ului de imbunatatire, vei prezenta din nou cateva aspecte pozitive, eventual o propunere de plan de actiune, vei arata beneficiile si avantajele corectari...

Puritate

Din pacate se afla in apropiere oameni de o un egoism si o josnicie greu de imaginat si de intalnit, care supravietuiesc strivindu-i pe altii din placere in strigate care mocnesc a ura si invidie, din cauza carora multe lucruri stagneaza iar oamenii de valoare fug mancand pamantul indata ce realizeaza mocirla lipicioasa. Din cand in cand se aseaza ingerasul pe umar si imi arata raza mea de soare. Un weekend linistitor, bine-venit, de conectare la firescul natural al lucrurilor, la natura, la energiile datatoare de viata si intelepciune.  Pare o farama de covrigel, un X creat in joaca, apoi altul... dar pentru mine este un dar nepretuit - iubirea nesfarsita primita din puritatea copilariei. Sunt profund recunoscatoare pentru tot si mai ales pentru astfel de momente luminate! O saptamana cu intelepciune! 

Over and over again...

Cuvinte cu intelepciune: "Good times create weak people Weak people create bad times Bad times create strong people Strong people create good times This is the history of the world over and over again..." ... OVER AND OVER AGAIN ... photo source: shutterstock Va invit, ca de obicei, sa reflectati... Cu drag, Irina