Intr-o era a tehnologiei, schimbarea se produce rapid si are de cele mai multe ori un impact semnficativ. Masura in care ne impacteaza/ afecteaza depinde de nivelul de adaptabilitateal fiecaruia.
Daca ne gandim la modul in care se schimba locurile de munca/ posturile odata cu digitalizarea diverselor activitati, ne dam seama ca procesul este important si ireversibil. Singura sansa a noastra este adaptarea la evolutie.
Practic, din ce in ce mai multe activitati si joburi vor fi preluate de boti, chatboti, roboti etc. Procesele transformandu-se, genereaza nevoia unor noi procese, de exemplu de monitorizare si verificare a activitatilor desfasurate de roboti
In felul acesta, joburile de data entry de exemplu vor fi preluate de procese automate, cu validari automate, care vor procesa mari volume de date, insa vor genera si seturi de date care necesita valIdare/ interventie manuala, in special acolo unde nu va exista incadrarea in standarde sau va fi necesara tratarea exceptiilor.
Astfel, activitatea operatorului urca cateva trepte de pregatire si nivel de expertiza. Intrebarea este daca suntem pregatiti sa facem fata acestei provocari, daca avem forta de munca suficient de capabila sa se adapteze acestor cerinte sau daca exista un plan de pregatire in acest sens.
Pornind de la ideea ca schimbarile importante/ majore sunt initiate de top management si afecteaza propriul lant de valori, acestea vor impacta direct sau indirect nivelele orizontale din relatia cu furnizorii. Totodata, prin digitalizare se doreste oferirea de produse si servicii din ce in ce mai bune si intr-un timp cat mai scurt, astfel valoarea pentru client creste.
Intr-un mediu atat de dinamic pe traiectoria digitalizarii, schimbarea ocupa un loc important pe agenda conducerii de top. Astfel, managerii este necesar sa fie leaderi in primul rand, dar si promotori si facilitatori ai schimbarii, avand un rol deosebit de important in succesul proiectelor de transformare.
Deschiderea catre nou, acompaniata de adaptabilitate si capacitatea de anticipare sunt atuuri deosebit de importante ale managerului care a pornit pe drumul digitalizarii.
Important este sa avem in vedere obiectivul final, dar sa nu uitam sa ne bucuram de pe traseu!
Pe curand,
Irina
Daca ne gandim la modul in care se schimba locurile de munca/ posturile odata cu digitalizarea diverselor activitati, ne dam seama ca procesul este important si ireversibil. Singura sansa a noastra este adaptarea la evolutie.
Practic, din ce in ce mai multe activitati si joburi vor fi preluate de boti, chatboti, roboti etc. Procesele transformandu-se, genereaza nevoia unor noi procese, de exemplu de monitorizare si verificare a activitatilor desfasurate de roboti
In felul acesta, joburile de data entry de exemplu vor fi preluate de procese automate, cu validari automate, care vor procesa mari volume de date, insa vor genera si seturi de date care necesita valIdare/ interventie manuala, in special acolo unde nu va exista incadrarea in standarde sau va fi necesara tratarea exceptiilor.
Astfel, activitatea operatorului urca cateva trepte de pregatire si nivel de expertiza. Intrebarea este daca suntem pregatiti sa facem fata acestei provocari, daca avem forta de munca suficient de capabila sa se adapteze acestor cerinte sau daca exista un plan de pregatire in acest sens.
Pornind de la ideea ca schimbarile importante/ majore sunt initiate de top management si afecteaza propriul lant de valori, acestea vor impacta direct sau indirect nivelele orizontale din relatia cu furnizorii. Totodata, prin digitalizare se doreste oferirea de produse si servicii din ce in ce mai bune si intr-un timp cat mai scurt, astfel valoarea pentru client creste.
Intr-un mediu atat de dinamic pe traiectoria digitalizarii, schimbarea ocupa un loc important pe agenda conducerii de top. Astfel, managerii este necesar sa fie leaderi in primul rand, dar si promotori si facilitatori ai schimbarii, avand un rol deosebit de important in succesul proiectelor de transformare.
Deschiderea catre nou, acompaniata de adaptabilitate si capacitatea de anticipare sunt atuuri deosebit de importante ale managerului care a pornit pe drumul digitalizarii.
Important este sa avem in vedere obiectivul final, dar sa nu uitam sa ne bucuram de pe traseu!
Pe curand,
Irina