Treceți la conținutul principal

KPI in timpul crizei

In vremuri usor mai linistite, inainte de a incepe pandemia, recomandam echipelor cu care lucram pentru implementarea conceptelor de excelenta operationala sa acorde o atentie deosebita indicatorilor si colectarii datelor masurabile referitoare la activitate. Desigur, este vorba in primul rand de indicatorii de performanta (KPI), insa in contextul curent si alti indicatori devin extrem de importanti.

Cred ca acum, echipele pregatite cu indicatori pe care ii urmaresc in mod regulat de ceva vreme, isi dau seama mai mult ca oricand de valoarea activitatii de masurare a rezultatelor. Si spun "echipele", pentru ca nu doar managerii sunt cei care definesc, implementeaza si monitorizeaza activitatea prin prisma indicatorilor, ci este necesar suportul intregii echipe.

In vreme de criza, in analizele pe care le face echipa de criza, managementul sau responsabili desemnati, indicatorii joaca un rol deosebit. Pentru aceasta perioada, se recomanda definirea unor indicatori temporari, pentru a putea urmari indeaproape evolutia. De exemplu, un indicator temporar ar putea fi numarul de angajati care au concediu medical pentru codurile specifice afectiunilor respiratorii, respectiv numarul de zile de concediu medical din aceste cauze.

In functie de evolutia valorilor indicatorilor temporari, compania poate extrage informatii suplimentare si lua masuri in timpul crizei.

Sursa imaginii: conceptdraw.com/

Este posibil ca noi indicatori sa fi fost definiti in companie de catre echipa de criza, insa odata ce i-am incadrat ca si KPI temporari, apare implicit nevoia de a defini: momentul pana la care se monitorizeaza acesti indicatori, cine este responsabil pentru raportarea valorilor, cum se incadreaza evolutia acestor indicatori in valorile indicatorilor (KPI) existenti, praguri cheie de urmarit s.a.m.d.


Pentru acesti indicatori temporari este posibil, dupa caz, sa fie mai relevant de urmarit anumite praguri decat sa fie definite target-uri. Astfel, pragurile acestori indicatori pot deveni triggere pentru initierea diverselor scenarii sau masuri din planul de continuitate.



Postări populare de pe acest blog

Metoda Sandwich

Rolul feedback-ului este foarte important in ghidarea si indrumarea oamenilor din echipa. Ca tehnica, Metoda Sandwich este cea care asigura un cadru prietenos de a comunica un mesaj negativ, respectiv elemente de imbunatatit, si de a arata interlocutorului ca esti acolo pentru el, gata sa il sprijini, in primul rand cu o abordare pozitiva si constructiva. Aceasta se refera la a imbraca mesajul negativ sau cu mesajul referitor la un potential de imbunatatire intr-un cadru pozitiv, alternand informatiile pozitive si de apreciere, cu acest feedback negativ. Practic, mesajul negativ va fi prezentat dupa o introducere pozitiva, cu prezentarea unor aspecte bune, demne de laudat, de exemplu ce a mers bine, ce este ok, ce este pe traiectoria corecta, eventual cuvinte de lauda la adresa interlocutorului. De asemenea, dupa prezentarea feedback-ului de imbunatatire, vei prezenta din nou cateva aspecte pozitive, eventual o propunere de plan de actiune, vei arata beneficiile si avantajele corectari...

Puritate

Din pacate se afla in apropiere oameni de o un egoism si o josnicie greu de imaginat si de intalnit, care supravietuiesc strivindu-i pe altii din placere in strigate care mocnesc a ura si invidie, din cauza carora multe lucruri stagneaza iar oamenii de valoare fug mancand pamantul indata ce realizeaza mocirla lipicioasa. Din cand in cand se aseaza ingerasul pe umar si imi arata raza mea de soare. Un weekend linistitor, bine-venit, de conectare la firescul natural al lucrurilor, la natura, la energiile datatoare de viata si intelepciune.  Pare o farama de covrigel, un X creat in joaca, apoi altul... dar pentru mine este un dar nepretuit - iubirea nesfarsita primita din puritatea copilariei. Sunt profund recunoscatoare pentru tot si mai ales pentru astfel de momente luminate! O saptamana cu intelepciune! 

Over and over again...

Cuvinte cu intelepciune: "Good times create weak people Weak people create bad times Bad times create strong people Strong people create good times This is the history of the world over and over again..." ... OVER AND OVER AGAIN ... photo source: shutterstock Va invit, ca de obicei, sa reflectati... Cu drag, Irina