In vremuri usor mai linistite, inainte de a incepe pandemia, recomandam echipelor cu care lucram pentru implementarea conceptelor de excelenta operationala sa acorde o atentie deosebita indicatorilor si colectarii datelor masurabile referitoare la activitate. Desigur, este vorba in primul rand de indicatorii de performanta (KPI), insa in contextul curent si alti indicatori devin extrem de importanti.
Cred ca acum, echipele pregatite cu indicatori pe care ii urmaresc in mod regulat de ceva vreme, isi dau seama mai mult ca oricand de valoarea activitatii de masurare a rezultatelor. Si spun "echipele", pentru ca nu doar managerii sunt cei care definesc, implementeaza si monitorizeaza activitatea prin prisma indicatorilor, ci este necesar suportul intregii echipe.
In vreme de criza, in analizele pe care le face echipa de criza, managementul sau responsabili desemnati, indicatorii joaca un rol deosebit. Pentru aceasta perioada, se recomanda definirea unor indicatori temporari, pentru a putea urmari indeaproape evolutia. De exemplu, un indicator temporar ar putea fi numarul de angajati care au concediu medical pentru codurile specifice afectiunilor respiratorii, respectiv numarul de zile de concediu medical din aceste cauze.
In functie de evolutia valorilor indicatorilor temporari, compania poate extrage informatii suplimentare si lua masuri in timpul crizei.
Este posibil ca noi indicatori sa fi fost definiti in companie de catre echipa de criza, insa odata ce i-am incadrat ca si KPI temporari, apare implicit nevoia de a defini: momentul pana la care se monitorizeaza acesti indicatori, cine este responsabil pentru raportarea valorilor, cum se incadreaza evolutia acestor indicatori in valorile indicatorilor (KPI) existenti, praguri cheie de urmarit s.a.m.d.
Pentru acesti indicatori temporari este posibil, dupa caz, sa fie mai relevant de urmarit anumite praguri decat sa fie definite target-uri. Astfel, pragurile acestori indicatori pot deveni triggere pentru initierea diverselor scenarii sau masuri din planul de continuitate.
Cred ca acum, echipele pregatite cu indicatori pe care ii urmaresc in mod regulat de ceva vreme, isi dau seama mai mult ca oricand de valoarea activitatii de masurare a rezultatelor. Si spun "echipele", pentru ca nu doar managerii sunt cei care definesc, implementeaza si monitorizeaza activitatea prin prisma indicatorilor, ci este necesar suportul intregii echipe.
In vreme de criza, in analizele pe care le face echipa de criza, managementul sau responsabili desemnati, indicatorii joaca un rol deosebit. Pentru aceasta perioada, se recomanda definirea unor indicatori temporari, pentru a putea urmari indeaproape evolutia. De exemplu, un indicator temporar ar putea fi numarul de angajati care au concediu medical pentru codurile specifice afectiunilor respiratorii, respectiv numarul de zile de concediu medical din aceste cauze.
In functie de evolutia valorilor indicatorilor temporari, compania poate extrage informatii suplimentare si lua masuri in timpul crizei.
Este posibil ca noi indicatori sa fi fost definiti in companie de catre echipa de criza, insa odata ce i-am incadrat ca si KPI temporari, apare implicit nevoia de a defini: momentul pana la care se monitorizeaza acesti indicatori, cine este responsabil pentru raportarea valorilor, cum se incadreaza evolutia acestor indicatori in valorile indicatorilor (KPI) existenti, praguri cheie de urmarit s.a.m.d.
Pentru acesti indicatori temporari este posibil, dupa caz, sa fie mai relevant de urmarit anumite praguri decat sa fie definite target-uri. Astfel, pragurile acestori indicatori pot deveni triggere pentru initierea diverselor scenarii sau masuri din planul de continuitate.