Treceți la conținutul principal

Retentia nu este (doar) despre cifre

Retentia de personal este mult mai mult decat cifre si indicatori.

Iar oamenii... oamenii buni, devotati si implicati sunt de obicei exact aceia care nu agreeaza nedreptatile, sunt cei care nu doresc sa fie implicati in conflicte si cei care din nefericire, sunt printre primii care pleaca. Dar nu imediat. Ci dupa ce isi dau seama ca e vorba de o lupta.

O lupta pe care de multe ori o considera nepotrivita, care i-ar abate de la lucrurile importante.

Pentru ca oamenii buni vor sa se focuseze pe ce au de facut, pe ce e important si sa dezvolte in continuare. Dar nu au cum sa faca asta pe un teren de lupta. Pe terenul de lupta trebuie sa lupti. Sau sa fii protejat, sa stii ca esti in siguranta, ca sa poti crea si sa poti duce lucrurile mai departe. 

Insa nedreptatea si toxicitatea la locul de munca creeaza de fapt acest teren de lupta invizibil, care nici macar nu ar trebui sa existe.

De aceea managerii ar trebui sa fie si manageri si leaderi. Si sa se focuseze pe #management si #leadership si nu sa intre in operational. Ar trebui sa iasa din operational astfel incat sa poata sa faca planificare, organizare, conducere, motivare si antrenare, control. Adica sa faca management. Plus leadership.

Managerul joaca un rol crucial, insa trebuie sa aiba si background-ul unei culturi organizationale sanatoase.
#Retentia e despre leaderi, despre oameni, despre cultura organizationala si despre people skills.

Odata cu retentia, vorbim despre #continuitate si #rezilienta. Ca organizatie, pentru a avea un nivel inalt de rezilienta, trebuie sa te poti baza pe oameni. Dar si pe procese si tehnologie.

#businesscontinuity #resilience #hr #culturaorganizationala #continuity

Postări populare de pe acest blog

Metoda Sandwich

Rolul feedback-ului este foarte important in ghidarea si indrumarea oamenilor din echipa. Ca tehnica, Metoda Sandwich este cea care asigura un cadru prietenos de a comunica un mesaj negativ, respectiv elemente de imbunatatit, si de a arata interlocutorului ca esti acolo pentru el, gata sa il sprijini, in primul rand cu o abordare pozitiva si constructiva. Aceasta se refera la a imbraca mesajul negativ sau cu mesajul referitor la un potential de imbunatatire intr-un cadru pozitiv, alternand informatiile pozitive si de apreciere, cu acest feedback negativ. Practic, mesajul negativ va fi prezentat dupa o introducere pozitiva, cu prezentarea unor aspecte bune, demne de laudat, de exemplu ce a mers bine, ce este ok, ce este pe traiectoria corecta, eventual cuvinte de lauda la adresa interlocutorului. De asemenea, dupa prezentarea feedback-ului de imbunatatire, vei prezenta din nou cateva aspecte pozitive, eventual o propunere de plan de actiune, vei arata beneficiile si avantajele corectari...

Puritate

Din pacate se afla in apropiere oameni de o un egoism si o josnicie greu de imaginat si de intalnit, care supravietuiesc strivindu-i pe altii din placere in strigate care mocnesc a ura si invidie, din cauza carora multe lucruri stagneaza iar oamenii de valoare fug mancand pamantul indata ce realizeaza mocirla lipicioasa. Din cand in cand se aseaza ingerasul pe umar si imi arata raza mea de soare. Un weekend linistitor, bine-venit, de conectare la firescul natural al lucrurilor, la natura, la energiile datatoare de viata si intelepciune.  Pare o farama de covrigel, un X creat in joaca, apoi altul... dar pentru mine este un dar nepretuit - iubirea nesfarsita primita din puritatea copilariei. Sunt profund recunoscatoare pentru tot si mai ales pentru astfel de momente luminate! O saptamana cu intelepciune! 

Over and over again...

Cuvinte cu intelepciune: "Good times create weak people Weak people create bad times Bad times create strong people Strong people create good times This is the history of the world over and over again..." ... OVER AND OVER AGAIN ... photo source: shutterstock Va invit, ca de obicei, sa reflectati... Cu drag, Irina