Pentru a realiza cu succes obiectivele si a urma eficient planul de business, echipele au nevoie de claritate, de un context adecvat si de o cultura organizationala propice.
✨️ Pentru 𝗰𝗹𝗮𝗿𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲, comunicarea de calitate este esentiala.
Recomand atentie atat la comunicarea top down, dar mai ales la facilitarea comunicarii bottom-up.
✨️ Pentru 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗲𝘅𝘁 - rolul managerului intr-o lume VUCA este sa actioneze ca o interfata catre echipa pe care o coordoneaza, care sa aduca claritate asupra motivului (acel WHY) pentru care se desfasoara activitatile. Acel Why are rolul de a aduce motivatie, implicare (engagement) si dedicare
✨️ 𝗖𝘂𝗹𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗼𝗿𝗴𝗮𝗻𝗶𝘇𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗮 este modul in care organizatia 𝗲𝘀𝘁𝗲. Este 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗻𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗼𝗿𝗴𝗮𝗻𝗶𝘇𝗮𝘁𝗶𝗲𝗶. Rolul managementului este deosebit de important in conturarea culturii organizationale, chiar daca fiecare angajat, direct si indirect contribuie la imbogatirea acesteia (in sens atat pozitiv, cat si negativ).
Iata un model pentru cultura organizationala, care faciliteaze orientarea catre rezultate si indeplinirea obiectivelor: 𝗖𝗥𝗘𝗔𝗧𝗘 - acronim provenind de la urmatoarele:
💡C - Clarify values
💡R - Reinforce the vision
💡E - Empower behaviors
💡A - Align conversations
💡T - Target effort
💡E - Emphasize success