Ma gandesc cu drag la companiile in care am lucrat si cu care am colaborat in decursul timpului... Fiecare are un istoric, o identitate proprie, o dinamica specifica.
Ce le aseamana?
Ce le diferentiaza?
Cum ne raportam fiecare dintre noi, la organizatia in care lucram?
Cred cu tarie faptul ca autenticitatea fiecarei companii este data de oamenii care lucreaza in cadrul acesteia, de fiecare, individual, dar mai ales de ei colaborand in si intre echipe. Totodata, experientele anterioare, reusitele si provocarile din cadrul organizatiei, precum si acea "legacy" care se transfera din trecut au o oarecare influenta asupra ceea ce este organizatia in prezent.
La randul sau, conducerea are rolul sau, coordonatorii echipelor, dar mai ales leaderii, fie ei formali sau informali, determina ceva-ul acela care face organizatia sa fie intr-un fel si nu in altul, la un anumit moment in timp.
Dar ce inseamna "organizatia sa fie intr-un anumit fel"?
Organizatia exista prin angajatii sai, prin oamenii care contribuie la "felul de a fi" al organizatiei, deci prin Cultura Organizationala.
In limba engleza, ar fi pe scurt, cam asa:
"Company culture is how people behave when nobody is watching"
Cultura organizationala este nu cea declarata si regulile din regulamentul intern sau de prin alte documente si reglementari interne, ci mai ales cea construita, implementata in mod real, traita, simtita si perceputa de fiecare si de toti angajatii sai laolalta.
Tu cum simti cultura organizationala a companiei tale?
Cum contribui la aceasta?
Cum ti-ar placea "sa fie" lucrurile si ce poti face in acest sens?
Bucura-te de momentul in care reflectezi la aceste intrebari, indiferent daca esti coordonator, manager sau membru al echipei!
In ultimii ani am inteles ca minunile exista si in cadrul organizatiilor!
Cum te pot ajuta sa construiesti o minune in compania ta? Prin coaching organizational, una din pasiunile mele cele mai apropiate de suflet!
Cu drag,
Irina