Treceți la conținutul principal

Interviu de HR - partea 1

Who's Who sau Cateva ganduri asternute in cuvinte.

1. Cum a inceput aventura dvs in domeniul Resurselor Umane? Exista un om - pe care l-ati cunoscut sau nu - care va inspira in cariera?

Ma intorc in timp, nu foarte mult, si imi amintesc cum intr-o zi insorita de vara, am primit un telefon cu o invitatie la un interviu. Era vorba despre Makita, gigantul japonez care recruta pentru o pozitie cheie, noua in companie. Desi recrutorul nu prea a reusit sa imi explice la ce se refera pozitia deschisa, am acceptat o intalnire de cunoastere. In cateva saptamani faceam deja naveta zilnic la Makita, fabrica de langa Bucuresti, cunosteam oameni noi, procese interesante si urma sa incep un mega proiect in cadrul companiei, de implementat sistemul de control intern, sub guvernanta J-SOX, avand indrumarea directa a sediului central din Japonia si sustinerea CEO-ului si a CFO-ului din Romania. Dupa 2 ani si jumatate, am primit propunerea de a prelua atributii suplimentare, si anume de a coordona departamentul Dezvoltarea Resurselor Umane, cu activitati principale de recrutare, angajare, onboarding si de a construi un nou departament in sfera Resurselor Umane - Beneficii si Comunicare. Cu sustinerea si indrumarea directa a top managementului, am reusit sa construiesc in mai putin de un an echipe performante, am atras si angajat peste 2000 de persoane, am eficientizat procese, am redus semnificativ costuri, am creat si pus in miscare fluxuri noi care impacteaza cei aproape 3000 de angajati ai companiei. Astfel a inceput "aventura" mea in domeniul Resurselor Umane, acoperind majoritatea fluxurilor de HR, cu exceptia celor de administrare personal si salarizare, incununand intreaga experienta bogata din trecut, din diverse industrii si domenii de activitate.
Cel care mi-a descoperit pasiunea pentru HR este CEO-ul companiei, caruia ii multumesc si ii sunt recunoscatoare. Desi specializarea mea universitara este in domeniile IT si Economic, privind in trecut, imi dau seama ca in toate activitatile pe care le-am avut in responsabilitate in trecut, am incercat de fiecare data sa maximizez intersectia cu domeniul HR. Pe de alta parte, am avut inspiratia sa urmez diverse traininguri si cursuri post-universitare care sa ma apropie de activitati din sfera HR, de exemplu, Train The Trainer, Scoala de Coaching si altele. Imi dau seama ca in decursul timpului a cantarit destul de mult pasiunea mea pentru domeniul psihologiei, dar si admiratia si respectul pe care l-am avut si il am pentru activitatile didactice.
In ultimii ani, inspiratia mea a fost preponderent din colaborarea avuta cu CEO-ul Makita, dl Fukatsu, un om extraordinar, un profesionist in activitate, un leader exceptional, un mentor deosebit. Am admirat si am apreciat extrem de mult una din cele mai nobile calitati: aceea de a reusi sa puna in valoare si sa faciliteze exprimarea a tot ce este mai bun din fiecare om cu care lucreaza. Gandind dincolo de Makita, ca angajator, imi gasesc inspiratie in familie - impreuna cu copiii ma regasesc pe mine, cu cele mai pure ganduri si sentimente, sotul are darul de a ma motiva in cele mai dificile momente si reuseste de fiecare data sa imi ofere perspective pe care nu le avusesem in vedere, parintii mei sunt un exemplu de moralitate si profesionalism, pe care incerc sa le pastrez ca standard in tot ceea ce fac. De asemenea, am cunoscut in urma cu 5-6 ani un om minunat, un profesionist in domeniul financiar, un leader de top, care m-a fascinat ca om si pe care l-am avut coach si sursa de inspiratie, cu ajutorul caruia am inteles ca inspiratia poate fi multiplicata exponential daca reusesti sa vezi lucrurile din mai multe perspective simultan. Mergand si mai in urma, profesoara de matematica din scoala gimnaziala m-a fascinat si m-a determinat sa o am ca model de fiecare data cand sustin cursuri, traininguri sau activitati de prezentare. Lista poate continua, pentru ca elementul comun al tuturor acestor experiente sunt eu insami si natura. Pe de o parte, vreau sa cred ca odata cu fiecare persoana pe care o cunosc, devin mai buna si privesc lucrurile cu si mai multa intelepciune, mergand pe premisa ca nimic nu este intamplator, nicio intalnire nu este intamplatoare, iar parcursul nostru ca oameni depinde de cum ne raportam la experientele pe care le avem. Pe de alta parte, echilibrul si sursa suprema de inspiratie ramane pentru mine natura - un sistem de referinta cu putere mistica de regenerare, forta, energie si creatie.

2. Cum arata o zi "la birou" in viata unui om de HR? 

Fiecare zi este diferita. Cu dificultate as putea gasi doua zile asemanatoare, insa elementul care le uneste este cu siguranta lucrul si interactiunea cu oamenii.
Fie ca sunt interviuri, traininguri, sesiuni de coaching, activitati de proiect sau pur si simplu activitati in echipa, pasiunea si dedicarea vor ocupa mereu un loc aparte.
Iubesc lucrul bine facut, ador sa fiu sursa de inspiratie pentru cei din jur si ma bucur sa ofer sprijin si indrumare atat echipei de management cat si membrilor echipelor pe care le coordonez.

sursa foto: istock.com

Continuarea, in postari urmatoare.

Cu drag,
Irina

Postări populare de pe acest blog

Incepe cu dreptul 2024, prin Leadership Personal

Leadership-ul personal vine dintr-un singur loc: DIN TINE! Cum stii acest lucru? Ei bine, pur si simplu stii! Mai mult decat atat - simti! Pentru ca leadership-ul personal este abilitatea de a te conduce pe tine insati si de a fi liderul propriei tale vieti. sursa foto: pexels Cu alte cuvinte, este ca atunci cand conduci o masina: tu esti soferul, la volan, la pedale, esti in control, ai ales destinatia si drumul, stii pe unde vrei sa mergi si ai tot ce iti trebuie pentru a ajunge la destinatie. Unde iti doresti sa ajungi anul acesta? Care este destinatia ta? Cu alte cuvinte, unde iti doresti sa fii la sfarsitul anului care tocmai a inceput? Care sunt dorintele si obiectivele tale pentru anul acesta? Tu simti ca esti leaderul propriei tale vieti? Sau ai uneori impresia ca parca altcineva este "la volan"? Daca uneori stii sau simti ca este altcineva la volan in locul tau, fara voia ta, este momentul sa constientizezi acest lucru si sa te gandesti daca vrei sa mergi pe drumul l

Cum aduci dorintele in realitate

Iata cei 3 pasi pentru a transforma dorintele in realitate: 1. Atribuie un deadline pentru #dorinta ta. O dorinta cu un deadline devine #obiectiv 2. Stabileste pasii necesari pentru atingerea obiectivului tau. Un obiectiv desfasurat pe pasi devine un #plan 3. Incepe #actiuni concrete pentru planul tau! Odata ce are actiuni concrete, planul tau aduce incet-incet, dorinta in #realitate Nu uita! Totul este posibil! Inspiratie si consecventa iti doresc! Cu drag, Irina

Me, myself and I

Mi-a fost lansata povocarea de a face o scurta prezentare despre mine, in scris. E bine-venita o astfel de initiativa din cand in cand, mai ales cand anumite variabile din ecosistemul nostru se schimba. Iata rezultatul meu: I believe that inside each of us there is a huge potential to succeed and we have the necessary resources to achieve our goals towards success. Sometimes, our intenal resources are not used to their full potential, either because we are not fully aware of them, or because we look in the wrong direction. I support individuals in evolving towards their full potential and reaching their goals, by mentoring and coaching, CV/ resume review, personal branding and career development. I support all-sized oganizations in implementing and maintaining management systems, through advisory services, business consultancy, business continuity, risk management, crisis management, coaching, training. One of my passions is to support young managers and management professionals to def