Treceți la conținutul principal

Comunicarea care atrage clienti

Comunicarea... cu totii o folosim. Si este atat de importanta!

Pentru companiile care ofera servicii, pentru freelanceri si consultanti, dar si pentru responsabilii de comunicarea externa la companii, modul in care comunica este esential cand obiectivul este atragerea de clienti.

Fara a intra in subiecte legate de brand, pozitionare, parteneriate, ci pastrand lucrurile intr-o abordare simpla, modul in care comunici pentru a atage clienti are cateva secrete, sau bune practici.

Esenta comunicarii catre clienti este: Comunica scurt, concis, focusat, arata valoarea pentru client indicand rezultatele in urma serviciului si utilizand un limbaj apropiat de cel al destinatarului.

Folosind aceste recomandari, sansele de a atrage clienti cresc considerabil. Astfel, luand pas cu pas cele de mai sus, conturez cateva recomandari si bune practici in conturarea mesajului orientat catre atragerea de clienti.

1. Contureaza un mesaj pe care il poti comunica in 10 secunde.

Poti comunica in mod concis ce faci, pentru cine si care este rezultatul?
Mesajul de impact este cel in care se regasesc potentialii clienti, fara a sta prea mult pe ganduri. Este mesajul care nu necesita o decodificare speciala de catre client. Este mesajul formulat ca pentru oamenii care nu au timp.

2. Evita enumerarea tuturor serviciilor pe care le poti oferi

Daca enumerand 15-20 de servicii speri ca isi va alege clientul ce i se pptriveste, afla ca aceasta abordare nu este cea castigatoare pentru atragerea de clienti.
Serviciile si in special cele de consulranta nu sunt achizitionate precum produsele de pe rafturile magazinelor. Cei care cumpara servicii de consultanta au probleme de obicei urgente si mai ales costrisitoare, pe care si le doresc rezolvate. Afla ce isi doresc potentialii clienti si ofera-le acest serviciu!
Cu alte cuvinte, pune-te in pielea clientului, intelege ce anume are nevoie si apoi vino in mesajul catre el cu oferta!

3. Include in comunicare perceptia valorii

Majoritatea celor enumerati mai sus, cand comunica, vorbesc despre ei insisi: "eu sunt...", "noi suntem ...", "avem n ani de experienta...", "oferim serviciile xyz...".
Abordarea de succes insa este cea in care mesajul trece de la persoana I la persoana a II-a, aratand in comunicare care este rezultatul pe care il poti aduce clientului.
Treci de la EU/ NOI, la TU/ VOI!

4. Focuseaza-te pe rezulratul pe care il aduci clientilor

Cobtureaza-ti mesajul in asa fel incat sa raspunda la intrebari de genul:
- ce vor obtine clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: cresterea vanzarilir, cresterea profitului, angajati mai motivati, clienti mai satisfacuti etc
- de ce anume vor "scapa" clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: Redu consumul inutil de hartie, Evita cresterea costurilor cu materiale publicitare, Opreste pierderea talentelor din companie etc

5. Utilizeaza limbajul folosit de potentialii clienti

Oamenii rezoneaza cu lucrurile familiare si cu idei explicate in cuvinte pe care le utilizeaza in mod frecvent. Asadar, afla limbajul potentialilor clienti si contureaza-ti comunicarea folosind acelasi limbaj, aceiasi termeni. Cunoaste jargonul si aspectele specifice de limbaj si foloseste-le in mesajele catre acestia

Sper sa iti aduca valoare recomandarile de mai sus si sa le testezi in activitatea proprie.

Gandindu-te si la faptul ca oricine primeste informatii sau documente de la tine devine practic clientul tau, in ce fel poti adauga valente noi celor de mai sus?

Postări populare de pe acest blog

Incepe cu dreptul 2024, prin Leadership Personal

Leadership-ul personal vine dintr-un singur loc: DIN TINE! Cum stii acest lucru? Ei bine, pur si simplu stii! Mai mult decat atat - simti! Pentru ca leadership-ul personal este abilitatea de a te conduce pe tine insati si de a fi liderul propriei tale vieti. sursa foto: pexels Cu alte cuvinte, este ca atunci cand conduci o masina: tu esti soferul, la volan, la pedale, esti in control, ai ales destinatia si drumul, stii pe unde vrei sa mergi si ai tot ce iti trebuie pentru a ajunge la destinatie. Unde iti doresti sa ajungi anul acesta? Care este destinatia ta? Cu alte cuvinte, unde iti doresti sa fii la sfarsitul anului care tocmai a inceput? Care sunt dorintele si obiectivele tale pentru anul acesta? Tu simti ca esti leaderul propriei tale vieti? Sau ai uneori impresia ca parca altcineva este "la volan"? Daca uneori stii sau simti ca este altcineva la volan in locul tau, fara voia ta, este momentul sa constientizezi acest lucru si sa te gandesti daca vrei sa mergi pe drumul l

Cum aduci dorintele in realitate

Iata cei 3 pasi pentru a transforma dorintele in realitate: 1. Atribuie un deadline pentru #dorinta ta. O dorinta cu un deadline devine #obiectiv 2. Stabileste pasii necesari pentru atingerea obiectivului tau. Un obiectiv desfasurat pe pasi devine un #plan 3. Incepe #actiuni concrete pentru planul tau! Odata ce are actiuni concrete, planul tau aduce incet-incet, dorinta in #realitate Nu uita! Totul este posibil! Inspiratie si consecventa iti doresc! Cu drag, Irina

Me, myself and I

Mi-a fost lansata povocarea de a face o scurta prezentare despre mine, in scris. E bine-venita o astfel de initiativa din cand in cand, mai ales cand anumite variabile din ecosistemul nostru se schimba. Iata rezultatul meu: I believe that inside each of us there is a huge potential to succeed and we have the necessary resources to achieve our goals towards success. Sometimes, our intenal resources are not used to their full potential, either because we are not fully aware of them, or because we look in the wrong direction. I support individuals in evolving towards their full potential and reaching their goals, by mentoring and coaching, CV/ resume review, personal branding and career development. I support all-sized oganizations in implementing and maintaining management systems, through advisory services, business consultancy, business continuity, risk management, crisis management, coaching, training. One of my passions is to support young managers and management professionals to def