Treceți la conținutul principal

Comunicarea care atrage clienti

Comunicarea... cu totii o folosim. Si este atat de importanta!

Pentru companiile care ofera servicii, pentru freelanceri si consultanti, dar si pentru responsabilii de comunicarea externa la companii, modul in care comunica este esential cand obiectivul este atragerea de clienti.

Fara a intra in subiecte legate de brand, pozitionare, parteneriate, ci pastrand lucrurile intr-o abordare simpla, modul in care comunici pentru a atage clienti are cateva secrete, sau bune practici.

Esenta comunicarii catre clienti este: Comunica scurt, concis, focusat, arata valoarea pentru client indicand rezultatele in urma serviciului si utilizand un limbaj apropiat de cel al destinatarului.

Folosind aceste recomandari, sansele de a atrage clienti cresc considerabil. Astfel, luand pas cu pas cele de mai sus, conturez cateva recomandari si bune practici in conturarea mesajului orientat catre atragerea de clienti.

1. Contureaza un mesaj pe care il poti comunica in 10 secunde.

Poti comunica in mod concis ce faci, pentru cine si care este rezultatul?
Mesajul de impact este cel in care se regasesc potentialii clienti, fara a sta prea mult pe ganduri. Este mesajul care nu necesita o decodificare speciala de catre client. Este mesajul formulat ca pentru oamenii care nu au timp.

2. Evita enumerarea tuturor serviciilor pe care le poti oferi

Daca enumerand 15-20 de servicii speri ca isi va alege clientul ce i se pptriveste, afla ca aceasta abordare nu este cea castigatoare pentru atragerea de clienti.
Serviciile si in special cele de consulranta nu sunt achizitionate precum produsele de pe rafturile magazinelor. Cei care cumpara servicii de consultanta au probleme de obicei urgente si mai ales costrisitoare, pe care si le doresc rezolvate. Afla ce isi doresc potentialii clienti si ofera-le acest serviciu!
Cu alte cuvinte, pune-te in pielea clientului, intelege ce anume are nevoie si apoi vino in mesajul catre el cu oferta!

3. Include in comunicare perceptia valorii

Majoritatea celor enumerati mai sus, cand comunica, vorbesc despre ei insisi: "eu sunt...", "noi suntem ...", "avem n ani de experienta...", "oferim serviciile xyz...".
Abordarea de succes insa este cea in care mesajul trece de la persoana I la persoana a II-a, aratand in comunicare care este rezultatul pe care il poti aduce clientului.
Treci de la EU/ NOI, la TU/ VOI!

4. Focuseaza-te pe rezulratul pe care il aduci clientilor

Cobtureaza-ti mesajul in asa fel incat sa raspunda la intrebari de genul:
- ce vor obtine clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: cresterea vanzarilir, cresterea profitului, angajati mai motivati, clienti mai satisfacuti etc
- de ce anume vor "scapa" clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: Redu consumul inutil de hartie, Evita cresterea costurilor cu materiale publicitare, Opreste pierderea talentelor din companie etc

5. Utilizeaza limbajul folosit de potentialii clienti

Oamenii rezoneaza cu lucrurile familiare si cu idei explicate in cuvinte pe care le utilizeaza in mod frecvent. Asadar, afla limbajul potentialilor clienti si contureaza-ti comunicarea folosind acelasi limbaj, aceiasi termeni. Cunoaste jargonul si aspectele specifice de limbaj si foloseste-le in mesajele catre acestia

Sper sa iti aduca valoare recomandarile de mai sus si sa le testezi in activitatea proprie.

Gandindu-te si la faptul ca oricine primeste informatii sau documente de la tine devine practic clientul tau, in ce fel poti adauga valente noi celor de mai sus?

Postări populare de pe acest blog

Perspective

Tu decizi din ce perspectiva alegi sa privesti lucrurile! Intotdeauna!

Puritate

Din pacate se afla in apropiere oameni de o un egoism si o josnicie greu de imaginat si de intalnit, care supravietuiesc strivindu-i pe altii din placere in strigate care mocnesc a ura si invidie, din cauza carora multe lucruri stagneaza iar oamenii de valoare fug mancand pamantul indata ce realizeaza mocirla lipicioasa. Din cand in cand se aseaza ingerasul pe umar si imi arata raza mea de soare. Un weekend linistitor, bine-venit, de conectare la firescul natural al lucrurilor, la natura, la energiile datatoare de viata si intelepciune.  Pare o farama de covrigel, un X creat in joaca, apoi altul... dar pentru mine este un dar nepretuit - iubirea nesfarsita primita din puritatea copilariei. Sunt profund recunoscatoare pentru tot si mai ales pentru astfel de momente luminate! O saptamana cu intelepciune! 

Fii "smart" in alegerea stagiului de practica

Stagiul de practica… obligatoriu dar si util, daca stii sa alegi! Este important ca student sa reusesti sa gasesti un stagiu de practica care sa se potriveasca cu domeniul in care iti doresti cel mai mult sa te dezvolti, sa te perfectionezi, sa evoluezi. Uneori insa, alegerea sau gasirea stagiului de practica potrivit poate fi o provocare. Adesea, studentii nu stiu exact in ce directie isi doresc sa se dezvolte din punct de vedere profesional, iar dintre acestia, la final, unii se considera norocosi, iar altii se gandesc ca si-ar fi dorit sa fi avut mai multe oportunitati din care sa aleaga, sau sa fi avut mai mult timp sa se documenteze. Stagiul de practica este rezultatul unui parteneriat intre facultate, companie si student. Mai mult decat atat, compania la care realizezi stagiul de practica, fie ca o alegi, fie ca te selecteaza dintre mai multi aplicanti, poate influenta intr-un mod mai accentuat sau mai estompat primii pasi in cariera. Astfel, oportunitatea de a realiza un s...