Comunicarea... cu totii o folosim. Si este atat de importanta!
Pentru companiile care ofera servicii, pentru freelanceri si consultanti, dar si pentru responsabilii de comunicarea externa la companii, modul in care comunica este esential cand obiectivul este atragerea de clienti.
Fara a intra in subiecte legate de brand, pozitionare, parteneriate, ci pastrand lucrurile intr-o abordare simpla, modul in care comunici pentru a atage clienti are cateva secrete, sau bune practici.
Esenta comunicarii catre clienti este: Comunica scurt, concis, focusat, arata valoarea pentru client indicand rezultatele in urma serviciului si utilizand un limbaj apropiat de cel al destinatarului.
Folosind aceste recomandari, sansele de a atrage clienti cresc considerabil. Astfel, luand pas cu pas cele de mai sus, conturez cateva recomandari si bune practici in conturarea mesajului orientat catre atragerea de clienti.
1. Contureaza un mesaj pe care il poti comunica in 10 secunde.
Poti comunica in mod concis ce faci, pentru cine si care este rezultatul?
Mesajul de impact este cel in care se regasesc potentialii clienti, fara a sta prea mult pe ganduri. Este mesajul care nu necesita o decodificare speciala de catre client. Este mesajul formulat ca pentru oamenii care nu au timp.
2. Evita enumerarea tuturor serviciilor pe care le poti oferi
Daca enumerand 15-20 de servicii speri ca isi va alege clientul ce i se pptriveste, afla ca aceasta abordare nu este cea castigatoare pentru atragerea de clienti.
Serviciile si in special cele de consulranta nu sunt achizitionate precum produsele de pe rafturile magazinelor. Cei care cumpara servicii de consultanta au probleme de obicei urgente si mai ales costrisitoare, pe care si le doresc rezolvate. Afla ce isi doresc potentialii clienti si ofera-le acest serviciu!
Cu alte cuvinte, pune-te in pielea clientului, intelege ce anume are nevoie si apoi vino in mesajul catre el cu oferta!
3. Include in comunicare perceptia valorii
Majoritatea celor enumerati mai sus, cand comunica, vorbesc despre ei insisi: "eu sunt...", "noi suntem ...", "avem n ani de experienta...", "oferim serviciile xyz...".
Abordarea de succes insa este cea in care mesajul trece de la persoana I la persoana a II-a, aratand in comunicare care este rezultatul pe care il poti aduce clientului.
Treci de la EU/ NOI, la TU/ VOI!
4. Focuseaza-te pe rezulratul pe care il aduci clientilor
Cobtureaza-ti mesajul in asa fel incat sa raspunda la intrebari de genul:
- ce vor obtine clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: cresterea vanzarilir, cresterea profitului, angajati mai motivati, clienti mai satisfacuti etc
- de ce anume vor "scapa" clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: Redu consumul inutil de hartie, Evita cresterea costurilor cu materiale publicitare, Opreste pierderea talentelor din companie etc
5. Utilizeaza limbajul folosit de potentialii clienti
Oamenii rezoneaza cu lucrurile familiare si cu idei explicate in cuvinte pe care le utilizeaza in mod frecvent. Asadar, afla limbajul potentialilor clienti si contureaza-ti comunicarea folosind acelasi limbaj, aceiasi termeni. Cunoaste jargonul si aspectele specifice de limbaj si foloseste-le in mesajele catre acestia
Sper sa iti aduca valoare recomandarile de mai sus si sa le testezi in activitatea proprie.
Gandindu-te si la faptul ca oricine primeste informatii sau documente de la tine devine practic clientul tau, in ce fel poti adauga valente noi celor de mai sus?
Pentru companiile care ofera servicii, pentru freelanceri si consultanti, dar si pentru responsabilii de comunicarea externa la companii, modul in care comunica este esential cand obiectivul este atragerea de clienti.
Fara a intra in subiecte legate de brand, pozitionare, parteneriate, ci pastrand lucrurile intr-o abordare simpla, modul in care comunici pentru a atage clienti are cateva secrete, sau bune practici.
Esenta comunicarii catre clienti este: Comunica scurt, concis, focusat, arata valoarea pentru client indicand rezultatele in urma serviciului si utilizand un limbaj apropiat de cel al destinatarului.
Folosind aceste recomandari, sansele de a atrage clienti cresc considerabil. Astfel, luand pas cu pas cele de mai sus, conturez cateva recomandari si bune practici in conturarea mesajului orientat catre atragerea de clienti.
1. Contureaza un mesaj pe care il poti comunica in 10 secunde.
Poti comunica in mod concis ce faci, pentru cine si care este rezultatul?
Mesajul de impact este cel in care se regasesc potentialii clienti, fara a sta prea mult pe ganduri. Este mesajul care nu necesita o decodificare speciala de catre client. Este mesajul formulat ca pentru oamenii care nu au timp.
2. Evita enumerarea tuturor serviciilor pe care le poti oferi
Daca enumerand 15-20 de servicii speri ca isi va alege clientul ce i se pptriveste, afla ca aceasta abordare nu este cea castigatoare pentru atragerea de clienti.
Serviciile si in special cele de consulranta nu sunt achizitionate precum produsele de pe rafturile magazinelor. Cei care cumpara servicii de consultanta au probleme de obicei urgente si mai ales costrisitoare, pe care si le doresc rezolvate. Afla ce isi doresc potentialii clienti si ofera-le acest serviciu!
Cu alte cuvinte, pune-te in pielea clientului, intelege ce anume are nevoie si apoi vino in mesajul catre el cu oferta!
3. Include in comunicare perceptia valorii
Majoritatea celor enumerati mai sus, cand comunica, vorbesc despre ei insisi: "eu sunt...", "noi suntem ...", "avem n ani de experienta...", "oferim serviciile xyz...".
Abordarea de succes insa este cea in care mesajul trece de la persoana I la persoana a II-a, aratand in comunicare care este rezultatul pe care il poti aduce clientului.
Treci de la EU/ NOI, la TU/ VOI!
4. Focuseaza-te pe rezulratul pe care il aduci clientilor
Cobtureaza-ti mesajul in asa fel incat sa raspunda la intrebari de genul:
- ce vor obtine clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: cresterea vanzarilir, cresterea profitului, angajati mai motivati, clienti mai satisfacuti etc
- de ce anume vor "scapa" clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: Redu consumul inutil de hartie, Evita cresterea costurilor cu materiale publicitare, Opreste pierderea talentelor din companie etc
5. Utilizeaza limbajul folosit de potentialii clienti
Oamenii rezoneaza cu lucrurile familiare si cu idei explicate in cuvinte pe care le utilizeaza in mod frecvent. Asadar, afla limbajul potentialilor clienti si contureaza-ti comunicarea folosind acelasi limbaj, aceiasi termeni. Cunoaste jargonul si aspectele specifice de limbaj si foloseste-le in mesajele catre acestia
Sper sa iti aduca valoare recomandarile de mai sus si sa le testezi in activitatea proprie.
Gandindu-te si la faptul ca oricine primeste informatii sau documente de la tine devine practic clientul tau, in ce fel poti adauga valente noi celor de mai sus?