Treceți la conținutul principal

Comunicarea care atrage clienti

Comunicarea... cu totii o folosim. Si este atat de importanta!

Pentru companiile care ofera servicii, pentru freelanceri si consultanti, dar si pentru responsabilii de comunicarea externa la companii, modul in care comunica este esential cand obiectivul este atragerea de clienti.

Fara a intra in subiecte legate de brand, pozitionare, parteneriate, ci pastrand lucrurile intr-o abordare simpla, modul in care comunici pentru a atage clienti are cateva secrete, sau bune practici.

Esenta comunicarii catre clienti este: Comunica scurt, concis, focusat, arata valoarea pentru client indicand rezultatele in urma serviciului si utilizand un limbaj apropiat de cel al destinatarului.

Folosind aceste recomandari, sansele de a atrage clienti cresc considerabil. Astfel, luand pas cu pas cele de mai sus, conturez cateva recomandari si bune practici in conturarea mesajului orientat catre atragerea de clienti.

1. Contureaza un mesaj pe care il poti comunica in 10 secunde.

Poti comunica in mod concis ce faci, pentru cine si care este rezultatul?
Mesajul de impact este cel in care se regasesc potentialii clienti, fara a sta prea mult pe ganduri. Este mesajul care nu necesita o decodificare speciala de catre client. Este mesajul formulat ca pentru oamenii care nu au timp.

2. Evita enumerarea tuturor serviciilor pe care le poti oferi

Daca enumerand 15-20 de servicii speri ca isi va alege clientul ce i se pptriveste, afla ca aceasta abordare nu este cea castigatoare pentru atragerea de clienti.
Serviciile si in special cele de consulranta nu sunt achizitionate precum produsele de pe rafturile magazinelor. Cei care cumpara servicii de consultanta au probleme de obicei urgente si mai ales costrisitoare, pe care si le doresc rezolvate. Afla ce isi doresc potentialii clienti si ofera-le acest serviciu!
Cu alte cuvinte, pune-te in pielea clientului, intelege ce anume are nevoie si apoi vino in mesajul catre el cu oferta!

3. Include in comunicare perceptia valorii

Majoritatea celor enumerati mai sus, cand comunica, vorbesc despre ei insisi: "eu sunt...", "noi suntem ...", "avem n ani de experienta...", "oferim serviciile xyz...".
Abordarea de succes insa este cea in care mesajul trece de la persoana I la persoana a II-a, aratand in comunicare care este rezultatul pe care il poti aduce clientului.
Treci de la EU/ NOI, la TU/ VOI!

4. Focuseaza-te pe rezulratul pe care il aduci clientilor

Cobtureaza-ti mesajul in asa fel incat sa raspunda la intrebari de genul:
- ce vor obtine clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: cresterea vanzarilir, cresterea profitului, angajati mai motivati, clienti mai satisfacuti etc
- de ce anume vor "scapa" clientii in urma colaborarii cu tine? De exemplu: Redu consumul inutil de hartie, Evita cresterea costurilor cu materiale publicitare, Opreste pierderea talentelor din companie etc

5. Utilizeaza limbajul folosit de potentialii clienti

Oamenii rezoneaza cu lucrurile familiare si cu idei explicate in cuvinte pe care le utilizeaza in mod frecvent. Asadar, afla limbajul potentialilor clienti si contureaza-ti comunicarea folosind acelasi limbaj, aceiasi termeni. Cunoaste jargonul si aspectele specifice de limbaj si foloseste-le in mesajele catre acestia

Sper sa iti aduca valoare recomandarile de mai sus si sa le testezi in activitatea proprie.

Gandindu-te si la faptul ca oricine primeste informatii sau documente de la tine devine practic clientul tau, in ce fel poti adauga valente noi celor de mai sus?

Postări populare de pe acest blog

Metoda Sandwich

Rolul feedback-ului este foarte important in ghidarea si indrumarea oamenilor din echipa. Ca tehnica, Metoda Sandwich este cea care asigura un cadru prietenos de a comunica un mesaj negativ, respectiv elemente de imbunatatit, si de a arata interlocutorului ca esti acolo pentru el, gata sa il sprijini, in primul rand cu o abordare pozitiva si constructiva. Aceasta se refera la a imbraca mesajul negativ sau cu mesajul referitor la un potential de imbunatatire intr-un cadru pozitiv, alternand informatiile pozitive si de apreciere, cu acest feedback negativ. Practic, mesajul negativ va fi prezentat dupa o introducere pozitiva, cu prezentarea unor aspecte bune, demne de laudat, de exemplu ce a mers bine, ce este ok, ce este pe traiectoria corecta, eventual cuvinte de lauda la adresa interlocutorului. De asemenea, dupa prezentarea feedback-ului de imbunatatire, vei prezenta din nou cateva aspecte pozitive, eventual o propunere de plan de actiune, vei arata beneficiile si avantajele corectari...

Puritate

Din pacate se afla in apropiere oameni de o un egoism si o josnicie greu de imaginat si de intalnit, care supravietuiesc strivindu-i pe altii din placere in strigate care mocnesc a ura si invidie, din cauza carora multe lucruri stagneaza iar oamenii de valoare fug mancand pamantul indata ce realizeaza mocirla lipicioasa. Din cand in cand se aseaza ingerasul pe umar si imi arata raza mea de soare. Un weekend linistitor, bine-venit, de conectare la firescul natural al lucrurilor, la natura, la energiile datatoare de viata si intelepciune.  Pare o farama de covrigel, un X creat in joaca, apoi altul... dar pentru mine este un dar nepretuit - iubirea nesfarsita primita din puritatea copilariei. Sunt profund recunoscatoare pentru tot si mai ales pentru astfel de momente luminate! O saptamana cu intelepciune! 

Over and over again...

Cuvinte cu intelepciune: "Good times create weak people Weak people create bad times Bad times create strong people Strong people create good times This is the history of the world over and over again..." ... OVER AND OVER AGAIN ... photo source: shutterstock Va invit, ca de obicei, sa reflectati... Cu drag, Irina